Społeczeństwo: Wzmacnianie dobrostanu i rozwoju naszych pracowników.

At CELO, our people drive our success and sustainability. As a family-owned business, we are deeply committed to fostering a supportive, safe, and inclusive workplace where every employee can grow, thrive, and contribute their best. This commitment forms the second pillar of our ESG strategy, ensuring that our culture, policies, and operations reflect care, respect, and opportunity for all.

W CELO to nasi ludzie są motorem napędowym naszego sukcesu i zrównoważonego rozwoju. Jako firma rodzinna jesteśmy głęboko zaangażowani w tworzenie wspierającego, bezpiecznego i inkluzywnego miejsca pracy, gdzie każdy pracownik może się rozwijać, dobrze prosperować i wnosić swój najlepszy wkład.

To zobowiązanie stanowi drugi filar naszej strategii ESG, zapewniając, że nasza kultura, polityki i działania odzwierciedlają troskę, szacunek oraz stwarzają możliwości dla wszystkich.

Nasze podejście do odpowiedzialności społecznej

Skupiamy nasze wysiłki na dwóch kluczowych obszarach:

Budujemy kulturę, która stawia na pierwszym miejscu zdrowie i bezpieczeństwo: czynimy z bezpieczeństwa i dobrostanu naszych pracowników najwyższy priorytet w każdej lokalizacji i procesie.

Wzmacnianie naszych pracowników: inwestujemy w zaangażowanie, rozwój, różnorodność i integrację naszej kadry na całym świecie.

Budowanie kultury stawiającej na pierwszym miejscu zdrowie i bezpieczeństwo

Budowanie kultury stawiającej na pierwszym miejscu zdrowie i bezpieczeństwo

Kluczowe osiągnięcia w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa

  • W naszych fabrykach w Hiszpanii wdrożono lokalne plany zapobiegania oraz oceny ryzyka.
  • W kluczowych zakładach w Hiszpanii zastosowano autonomiczne maszyny i zaawansowane technologie bezpieczeństwa, wspierające bezpieczną produkcję.
  • Regularne sesje szkoleniowe w fabrykach wzmacniają zespoły, umożliwiając im skuteczne radzenie sobie z ryzykiem w miejscu pracy oraz wspierając proaktywną kulturę bezpieczeństwa.
  • Zaawansowane środki bezpieczeństwa w naszych międzynarodowych zakładach obejmują badania hałasu (USA) oraz oceny ryzyka zawodowego (Chiny).
  • Aktywne monitorowanie i raportowanie kluczowych wskaźników efektywności (KPI) w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa, takich jak liczba wypadków w miejscu pracy i podczas dojazdu, oraz choroby zawodowe.

Plan działania

Establish a Global Preventative Health & Safety Culture (by Q3 2026):

We aim to standardize our Health & Safety management system across all locations by introducing global KPIs, expanding risk assessments, and ensuring consistent guidelines, training, and communication. We are also pursuing ISO 45001 certification through the implementation of a robust Occupational Health and Safety Management System. Progress will be tracked through employee acknowledgment of guidelines, workforce coverage, and the reporting index of observations and near misses.

Incident Detection, Response & Monitoring (by Q1 2026):

Establish and monitor global health & safety KPIs to identify high-risk areas and establish reduction targets for the number of incidents—covering accidents and occupational diseases —disaggregated by sex, and track the frequency and severity rates of accidents.

Empowering Our People

Engagement and Professional Development, Diversity and Equality Achievements

  • Flexible scheduling and digital disconnection policies (Europe) promote work-life balance.
  • Digitized recruitment and onboarding for streamlined, supportive entry and growth.
  • Comprehensive training plans in technical, leadership, and soft skills extend globally.
  • Share of documents with the employees that teach environmental awareness and responsibility.
  • Regular performance evaluations and satisfaction surveys promote feedback and continuous improvement.
  • 2023 global engagement survey showed high participation and demand for ongoing learning.
  • Strict non-discrimination policy and diversity embedded across all operations and hiring.
  • Equality Plans (Spain) and anti-harassment protocols ensure fair, safe work environments.
  • Initiatives for the inclusion of employees with disabilities, and development of an LGBTQ+ plan.
  • Global communication and monitoring of diversity initiatives supported by dedicated committees.

Roadmap

Support & Monitor Employee Engagement & Professional Development (by Q2 2026):

All employees are integrated into the Dathum feedback system; regular satisfaction surveys track well-being and psychological safety. Global performance evaluations elevate employee skills, satisfaction, and motivation. 

KPIs:

Rate of satisfaction survey participation
Selected results of satisfaction survey
Coverage of global performance review plans
Training hours by professional category

Formalize Global Diversity & Equality Policies (by Q2 2026):

Unified equality policies and KPIs will be launched group-wide. Strategic communications support implementation, and corrective measures to address gaps. Harassment prevention and diversity initiatives extended to all sites.

KPIs:

• Employees covered by Equality Plan
Acceptance and understanding of equality policies
Gender pay gap monitoring
Coverage of moral harassment and sexual harassment protocol measures
Inclusion policies (disability, LGBTQ+) coverage

At CELO, we believe caring for our people means investing in safety, growth, and belonging—today and every day. 

If you have any questions about our social initiatives, contact our ESG team at: esg@celo.com